Obecnie prowadzenie firmą coraz częściej jest związane z koniecznością powierzenia części zadań zewnętrznym podmiotom. Może mieć to związek zarówno z kwestiami bieżącymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Sprawozdania roczne budzą strach dla licznych firm. Ponad to nie każda placówka zatrudnia na tyle wykwalifikowanych członków administracji, by profesjonalnie takie zestawienie zinterpretować. Z tego powodu coraz częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej kwestii. Dobre agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego zleceniodawcę indywidualnie, ale też każdy plan działania tworzą od zera. Nie inaczej jest w przypadku sprawozdań rocznych z funkcjonowania konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły konstruowane od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z uwzględnieniem charakterystyki konkretnego przedsiębiorstwa. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa bierze pod uwagę również cel tworzenia takiego raportu, jego zastosowanie praktyczne. Podczas powoływania do istnienia raportu rocznego niezbędne są również częste konsultacje z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie wykreowany raport przedstawia treści zarówno statystyczne jak i inne w przyciągający uwagę, a równocześnie fachowy graficznie sposób. Wszelkie analizy otoczenia rynkowego są przy tym wykonywane przez fachowców z dziedziny marketingu. business-to-business (B2B). Można zatem efektywnie wykorzystać je w dalszych działaniach firmy, tak w wymiarze finansowym, jak i strategii całościowych.